środa, 26 września 2012

Wielkie sekretne widowisko

Tytuł: Wielkie sekretne widowisko
Autor: Clive Barker
Seria: Księgi Sztuki
Tom: pierwszy
Wydawnictwo: Książnica
Ilość stron: 632
Ocena: 6/6


Ale w tym środowisku miłość była rzadkim gościem. Była to skaza na ich zbroi, której nie mogli się pozbyć.





Czy zwykły pracownik poczty może całkowicie zapanować nad światem? Czy ów zwykły pracownik może wprowadzić zamęt w jednej z miejscowości? Otóż może… Kiedy podczas współpracy ów Jaffie zaczyna współpracować z Fletcherem –naukowcem uzależnionym od narkotyków – nie podejrzewa nawet, że niebawem staną się przeciwnikami w grze o panowanie nad światem.

W Grove cztery przyjaciółki postanawiają się ochłodzić w nieistniejącym wcześniej jeziorku w lesie. Tam coś próbuje je wciągnąć pod wodę i utopić. Po tym wydarzeniu ich życie diametralnie się zmienia. Wszystkie cztery zachodzą w ciążę… Kiedy rodzą się ich dzieci, są one naznaczone. Po wielu latach dwójka dzieci poczętych po owej Zmowie dziewic spotyka się, życie w Grove bardzo się zmienia… A za tymi wszystkimi wydarzeniami stoi Jaffie i Fletcher… A jak to się skończy?

Kiedy dostałam ją od Księcia z bajki nie wiedziałam czego się po niej spodziewać… Wielkie sekretne widowisko jest lekturą bardzo wciągającą i zdecydowanie ciekawą. Jest to mój pierwszy kontakt z horrorem, ale na pewno nie ostatnie. Tak samo jak nie będzie to ostatnie spotkanie z autorem. Jest to książka, zarówno z elementami horroru, jaki z elementami fantasy, a mimo swojej objętości czyta się bardzo szybko i przyjemnie... Polecam!


Cytaty z książki

Miłość i śmierć to zwykłe komunały – bliźniacze obsesje piosenek i oper mydlanych.
Straszne rzeczy są wszędzie, jeśli tylko chce się je dostrzec.
Ludzie ukrywają swoje twarze za maskami. Dlatego są tak interesujący.
Bo miłość jest właśnie taka. Każe przeczyć wszelkim, najbardziej przekonywującym dowodom.
- Cholera. Nie chcę zbliżać się do śmierci.
- Nie ma pani wyboru. 
Żyli od jednego wydarzenia do drugiego; pustka wypełniająca przestrzeń między twymi wydarzeniami napełniała ich niejasną trwogą.; wypełniali swoje życie  rozrywkami, by uniknąć pustki tam, gdzie powinna być ciekawość; oddychali z ulgą – kiedy dzieci wyrastały z wieku, gdy zadaje się pytanie: po co właściwie człowiek żyje.
Przemawiała przez niego miłość, a miłość była jego jedyną obroną –jedyną obroną wszystkich innych ludzi – przed tą kurzawą i wichrem, i zawodzącymi w wichrze głosami.


Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku;)

7 komentarzy:

  1. Zapowiada się bardzo ciekawie, a że jestem miłośniczką horrorów, to chętnie rozejrzę się za tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w trakcie czytania, ale póki co odłożyłem ją na półce na rzecz dobrego kryminału :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale polecam wrocic:-D ostatnie 200 str przeczytalam za jednym przysiadem

      Usuń
  3. Nie powiem, zaciekawiłaś mnie. Rozejrzę się za tą książką. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie horrory. Już okładka przyciąga wzrok :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, a słyszałam takie średnio pochlebne opinie. Teraz to mnie zaciekawiłaś, jestem na tak!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)