niedziela, 10 maja 2020

"Agatha Raisin i krwawe źródło" M.C. Beaton

Tytuł: Agatha Raisin i krwawe źródło
Autor: M.C. Beaton
Wydawnictwo: Edipresse
Cykl: Agatha Raisin
Tom: siódmy
Czyta: Paulina Holtz
Długość: 6 godz. 4 min.
Ocena: 4/6


Kobiety z naszego pokolenia nigdy nie traktowały seksu jak zabawy. Dzisiejsza młodzież śpi z byle kim bez utraty poczucia godności.




Naprawdę sporą dozą sympatii darzę ostatnimi czasy książki z kategorii komedii kryminalnych, z serią o Agacie Raisin na czele, dlatego postanowiłam się zabrać za siódmą już część tego cyklu pt. Agatha Raisin i krwawe źródło również w formie audiobooka w interpretacji niezastąpionej Pauliny Holtz.
Przy słynnym źródle w Costwolds znalezione zostają zwłoki mężczyzny. Okazuje się, że to przewodniczący rady parafialnej z Ancombe - jedyna osoba, która nie wyraziła zgody na eksploatowanie źródła przez lokalną Spółkę Wodną. Pech chce, że w okolicy miejsca zbrodni błąkała się też Agatha. Dodajmy do tego jej problemy z byłym narzeczonym, podłe knowania polityków i przebiegłych przedsiębiorców, a okaże się, że nasza bohaterka siedzi po uszy w niezłym bagnie.
                                                                           opis wydawcy
Agatha Raisin i krwawe źródło to już kolejna część, z jaką miałam przyjemność się zapoznać i po raz kolejny spotkać się z domorosłą panią detektyw i jej znajomych. Po raz kolejny dostałam lekki, nieskomplikowany i przyjemny w odbiorze język i styl pisarski autorki. Kolejna równie niedługa i kolejna równie sympatyczna i zabawna pozycja pełna dociekań głównej bohaterki – tym razem w sprawy źródlano-polityczne. Muszę przyznać, że spędziłam z książką czas dość miło, ale nie należy do najlepszych z tego cyklu – są lepsze jak chociażby Agatha Raisin i wredny weterynarz, ale są również takie, który zdecydowanie wypadają gorzej jak na przykład Agatha Raisin i zmordowani piechurzy. Co do fabuły – koncepcja dość ciekawa, jakby M.C. Beaton złapała w żagle nowy wiatr pomysł na książki, a akcja toczy się dość wartko z dawką lekkiej intrygi i politycznych zagwozdek. Nie jest to pozycja wyjątkowo ambitna, zresztą jak cały cykl – nie jest to literatura wysokich lotów czy wyjątkowo ambitna. Takie lekkie, pełne humoru czytadła będące naprawdę leciutką lekturą. Zdaję sobie sprawę, że nie są to pozycje czy humor dla wszystkich, ale ja zdecydowanie jestem na tak. 

Agatha Raisin i krwawe źródło jest tą częścią przeciętną – są w tej serii pozycje lepsze i gorsze o czym już wspominałam. Wydaje mi się, że nie znając wcześniejszych tomów można nie nadążyć, choć fabularnie nie jest to książka wyjątkowo skomplikowana, ale zdecydowanie polecam serię z Agathą Raisin. A ja jestem ciekawa innych tytułów M.C. Beaton, jak chociażby z Hamishem Macbethem w roli głównej. 

2 komentarze:

  1. Ja za komediami kryminalnymi nie przepadam, jak już kiedyś wspominałam. Dlatego też nie znam tego cyklu i nie mam go w planach. Niemniej dużo dobrego o tej serii czytam i słyszę od znajomych. A Paulinę Holtz bardzo lubię jako lektorkę audiobooków. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do komedii kryminalnych podchodzę z umiarkowaniem. Nie zawsze trafiaja w moje poczucie humoru.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)