piątek, 17 lipca 2020

Mrożona, rumowa herbata


Od lat jestem fanką czeskiego syropu rumowego, takiego do herbaty.
We Wrocławiu zaopatrywałam się w niego na Hali Targowej, natomiast w Krakowie zaczęłam mieć problem z jego dostępnością. 
Moi znajomi prowadzą sklep z różnościami z Czech, więc ostatnio dość często robię u nich zakupy. Do tego czeskie słodkości <3
Zawsze lubowałam się w herbacie z syropem rumowym w wersji na ciepło, dzisiaj postanowiłam spróbować w wersji mrożonej - równie pysznie!
Zapraszam więc na mrożoną, rumową herbatę!


Składniki
-1 szkl. mocnej herbaty
polecam earl gray
-1-2 łyżki syropu rumowego Preso Caj
- sok z połowy cytryny
można zamienić na 2-3 plasterki
- kilka kostek lodu

Jak przygotować?
Najpierw zaparzyć herbatę i poczekać, aż wystygnie. 
Do szklanki z herbatą dodać syrop, sok z cytryny i lód.
Polecam!

Warto zaparzyć od razu więcej herbaty - wtedy cały dzień można sobie robić dolewki i popijać na zmianę z malinową, mrożoną herbatą. 



14 komentarzy:

  1. Właśnie przypomniałaś mi moją babcię, która zawsze piła herbatę z syropem rumowym. Ah, i ten zapach. Muszę się zaopatrzyć w taki syrop, na pewno wypróbuję wersję mrożoną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy, zapraszamy! Przy okazji można też odkryć inne czeskie smaki - oprócz klasyków takich jak czekolada Studencka i Lentylki np. keczup curry lub czekoladki z nadzieniem... chmielowym :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny przepis, idealny na upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć smak rumu kojarzy się głównie z zimą, to dzięki pomysłowości Asi, okazuje się, że czeski syrop o tym smaku, poleca się także na lato :) Mamy, zapraszamy :)

      Usuń
  3. Asiu, zrobiłaś nam przemiłą niespodziankę tym wpisem! Bardzo, ale to bardzo dziękujemy i zapraszamy po herbatę i inne czeskie specjały :) Można do nas pisać również przez profil firmowy na FB: https://www.facebook.com/czechofil/?eid=ARAQIe1IlIobAtzkO_j4z5o_hGlodvQlmulsyppvxzUfgmF3XGmF6WTv12Gm7XwCa_IJhbYa_niGTSIp&timeline_context_item_type=intro_card_work&timeline_context_item_source=1159309807&fref=tag

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za fajny artykul. Tylko ta herbata jest trudna do transportu bo opakowanie jest kruche. Ale szukam dobre i tanie rozwiązanie tiego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakiś przepis na herbatkę z syropem miętowym polecasz?😀 cosik orzeźwiającego szukam na letnie dni...
    Ten wykorzystam z przyjemnością zimową porą 🙃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat nie znam żadnego ani nie robiłam..

      Usuń
    2. Na upały i nie tylko polecamy czeskie lemoniady o smaku malinowym i winogronowym :) Do wyboru też cola, multiwitamina i gazowana woda mineralna. W najbliższy czwartek nowa dostawa, a zamawiać można tu: https://www.cz-pl-service.com/pl/cart/

      Usuń
  6. Ooo, muszę zrobić tę herbatkę mojej kuzynce, która rumowy smak uwielbia. Ja sama od niego stronię, więc tym razem nie skorzystam z przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy nadzieję, że kuzynce smakowało, a w magazynie mamy jeszcze 2 litrową Kofolę, którą serdecznie polecamy :) https://www.cz-pl-service.com/p/kofola-1-5-l/

      Usuń
  7. Uwielbiam kawę z dodatkami. Skończył mi się orzechowy syrop więc z chęcią zaopatrzę się w inny. :)

    https://wedrowniczeczytadelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcamy, by zamówienie zrobić u nas :) https://www.cz-pl-service.com/p/herbata-rumowa-expresso/ A może przy okazji wpadnie w oko coś jeszcze do kawy, np. czekoladka albo nawet cała bombonierka? :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :)