poniedziałek, 29 czerwca 2020

Nuty na koniec letniej sesji (HOM #4/2020)


Sesja letnia dobiega ku końcowi.
Muzyka, jak zawsze, musi towarzyszyć. 
Jeszcze tylko szlify w jednym eseju i wysłanie go na maila. 
Dziwny był ten semestr. Taki nie za normalny. Taki online.
O ile NIE brakuje mi uczelnianej, ohydnej kawy, tak brakuje mi czytania na wykładach, babeczek i sałatek z uczelnianego bufetu i tych akademickich dyskusji.
I ta sesja na kompach...
Nigdy nie lubiłam wzajemnego nakręcania się przed egzaminami i późniejszego analizowania pytań, ale zawsze to poczucie wspólnoty - zwłaszcza przy tak małej grupie jaką jesteśmy (nasz rok liczy niecałe 30 osób). 
I do tego wciąż szukanie pracy... Na szczęście gospodarka zaczyna się rozmrażać.
A może by tak pójść w stronę własnej działalności gospodarczej?


Co mi panie dasz
Adam Sztaba

Ta piosenka podbija internet. 
Moje serce też skradła <3

Co mi, Panie, dasz
W ten niepewny czas?
Jakie słowa ukołyszą
Moją duszę, moją przyszłość
Na tę resztę lat?


Misja
Firma

Usłyszałam ją kilka lat temu po raz pierwszy dzięki mojemu bratu.
Ostatnio do mnie wróciła. 
I dobrze. 

A dla mnie misją jest
Co dzień patrzyć sobie w twarz
Skałą być dla bliskich i
Mówić prawdę, nie pieprzyć
Trzy po trzy
Się jarać życiem
Każdym kolejnym dniem
Przyjaciołom gdy proszą
Nigdy nie mówić nie
Po całości kochać
I po całości hulać
To co we mnie najlepsze
Dobrym ludziom dać


Strach XXI wieku
dr Misio

Och dr Misio.
Bardzo lubię jego głos. 
A któż nie kojarzy tej postaci z roli przygłupiego posterunkowego z 13 Posterunku i jednego z księży z Kleru? Zespół i głos uwielbiam. 

ziemia jest płaska - wiadomo
matka Boska jest Polską ponoć
rządzą nami jaszczury
kosmici zbudowali Pałac Kultury



BELLA CIAO - TriGO!

Bella Ciao to nie tylko hit z kultowego aktualnie serialu Dom z Papieru (który wciąż przede mną), a przede wszystkim to był jeden z naszych hitów w liceum, kiedy uczyłyśmy się włoskiego. Oczywiście obok takich hitów jak Felicita czy Italiano Vero (jak raczyłyśmy nazywać naszego nauczyciela języka włoskiego - rodowitego Włocha. Italiano Vero oznacza z włoskiego prawdziwy Włoch)



Oczy tej małej
Małgorzata Kozłowska

Piosenki z tekstami Agnieszki Osieckiej lubię już od wielu lat, a Małgorzatę Kozłowską poznałam dzięki Studiu Accantus. Jak zobaczyłam połączenie jednego i drugiego - zakochałam się <3



Tak... Tak... to ja - Obywatel GC
Małgorzata Kozłowska & Mateusz Dębski (Cover)

O ile ten cover początkowo zupełnie nie podszedł mi za bardzo do gustu, tak po kilku przesłuchaniach - zakochałam się <3 Oryginał i cover są cudowne <3

A czego Wy aktualnie słuchacie?
Co u Was w głośnikach?



3 komentarze:

  1. Fajne piosenki. Uwielbiam Małgosię Kozłowską. ;) A słyszałaś "Jeszcze w zielone gramy" w wykonaniu Teatru "ATENEUM"? :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis i bardzo ciekawe propozycje muzyczne, które co prawda znam ale nie w tych wersjach, więc jest okazja do poszerzenia horyzontów. :)
    U mnie na głośnikach siedzi od kilku dni ścieżka dźwiękowa z serialu Dark. :)

    Pozdrawiam
    Piotrek
    www.muzykanakolkach.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)