piątek, 16 lutego 2018

"Lustereczko, powiedz przecie" Alek Rogoziński

Tytuł: Lustereczko, powiedz przecie
Autor: Alek Rogoziński
Cykl: Róża Krull na tropie
Tom: drugi
Wydawnictwo: Filia
Długość: 7 godz. 12 min.
Czyta: Paulina Holtz
Ocena: 5/6

Często ludzie mają większą przyjemność z delektowania się swoimi marzeniami niż z ich spełniania. To tak, jak śnić po nocach o tym, że jest się wielką gwiazdą. Wywiady, sesje zdjęciowe, fani… Ale niech pan popatrzy na tych, którzy to marzenie spełnili. Depresje, nałogi, niepoukładane życie rodzinne, czasem właśnie próby samobójcze.


Pierwsze spotkanie z twórczością Alka Rogozińskiego mam już za sobą w książce pt. Do trzech razy śmierć. Chcąc kontynuować tę znajomość zabrałam się za kontynuację serii z Różą Krull w roli głównej i również w formie audiobooka w interpretacji Pauliny Holtz pt. Lustereczko, powiedz przecie.

Znana autorka powieści kryminalnych Róża Krull jest świadkiem samobójstwa jednego z uczestników konkursu Mis1ter Polonia. Wkrótce okazuje się, że nie miał on żadnego powodu, aby zdecydować się na tak desperacki czyn. Zaintrygowana Róża rozpoczyna śledztwo i szybko przekonuje się, że w świecie facetów, którzy wiedzą o kosmetykach i modzie więcej niż ona sama, znajdują się też psychopaci, gotowi na wszystko, aby tylko zdobyć tytuł Najprzystojniejszego Polaka Roku...
                                                                   opis wydawcy

Lustereczko, powiedz przecie to kontynuacja komedii kryminalnej pt. Do trzech razy śmierć i dopiero druga książka tego autora, którą czytałam, ale doskonale wiem, że to dopiero początki mojej znajomości z twórczością Alka Rogozińskiego, to jednakowoż doskonale zdaję sobie sprawę, że zaprzyjaźnię się z jego twórczością na wiele dłużej. Dlaczego? Wiele uśmiechu, wiele humoru, do tego pewna dawka intrygi – mieszanka piorunująca, wręcz wybuchowa.... Wszystko napisane w sposób lekki i przyjemny odbiorze, a świetnej interpretacji Pauliny Holtz, której głos wręcz genialnie pasuje do tej książki. Bohaterowie są moim zdaniem o wiele bardziej wyraziści i dopracowani, a do tego wzbudzili jeszcze więcej mojej sympatii, aż chce się więcej i więcej. Jak dla mnie mogłoby być odrobinę więcej intrygi, ale jednak nie zmienia to faktu, że naprawdę dobrze się bawiłam podczas lektury i z chęcią sięgnę po inne książki Rogozińśkiego.

Lustereczko, powiedz przecie to lekka i przyjemna w odbiorze powieść... Język nieskomplikowany, aczkolwiek widać klasę autora, po tym, że nie jest prostacki czy przepełniony wulgaryzmami... Wydaje mi się być lepsza niż pierwszy tom serii i już nie mogę się doczekać kontynuacji tej serii, a tymczasem chyba się zabiorę za jakieś inne książki Rogozińskiego, co by bardziej poznać jego twórczość. Lekko, ciekawie, na rozluźnienie, poprawienie humoru i spędzenie wieczoru z przyjemnością. Nie jest to może arcydzieło literatury, ale jednak naprawdę dość dobra książka.

9 komentarzy:

  1. Mam w planach tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie czytałam książek tego autora, ale chyba pora dopisać do listy :) choć pewnie zabiorę się za wersję papierową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam nic tego autora, ale jestem uprzedzona, podobno każdemu komu śmie się jego twórczość nie spodobać, wypowiada wojnę, nie lubię takiego narcyzmu, więc odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, tylu mam autorów, których chcę poznać :) Ciekawa jestem czy proza Pana Alka przypadnie mi do gustu - muszę to kiedyś sprawdzić. Bardzo zachęcająco piszesz o tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdyby Pani miała ochotę poznać pewnego detektywa który jest połączeniem Herculesa Poirot i doktora House proszę do mnie napisać na jacekgetner@op.pl a chętnie prześlę Pani egzemplarz jego przygód

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa jestem cóż to za intrygę w świecie misterów autor mógł wymyślić. Nie czytałam żadnej jego książki, ale jestem zaciekawiona jego twórczością. Lubię kryminały, ale nie znoszę tych znudzonych i niesympatycznych komisarzy, obowiązkowo "po przejściach". Tu mogłoby być o wiele lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie czytałam książek tego autora, ale chyba pora dopisać do listy :) choć pewnie zabiorę się za wersję papierową :)

    สมัคร D2BET
    register

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsza część mi się nawet podobała. Ciekawa jestem jak będzie tym razem...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)