poniedziałek, 11 grudnia 2017

Hadzine dyskusje: Pomysły na prezenty dla książkoholika #1


Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas zawziętego szukania prezentów, co niejednokrotnie sprawia problem, zwłaszcza jeżeli chodzi o mola książkowego. To zadziwiające, jaki problem może sprawić kupienie prezentu dla kogoś bliskiego zwłaszcza takiego który lubi czytać... Dzisiaj chciałabym pokazać subiektywną listę pomysłów na prezent dla książkoholika.

1. Książka

Pierwszym pomysłem jest książka, ale tutaj się pojawia się największy problem – osoba obdarowywana może już tą książkę mieć lub już ją przeczytała. Najczęstszy tekst jaki słyszę to „Dużo czytasz, nie wiem co już czytałaś”. A tak trudno zapytać? W takim wypadku naprawdę najlepiej poprosić o konkretne tytuły, w jakie można zainwestować, na jakie dana osoba poluje.


2. Bon podarunkowy do księgarni
Jeżeli nie chcemy kupować konkretnych, jak nie wiemy co kupić – wtedy świetnym pomysłem są właśnie bony podarunkowe. Sieciówki mają takie oferty, ale jednak warto też zapytać w jakiś małych księgarenkach warto też popytać.



3. Kubek

Do książki bardzo często w ruch idzie herbata lub kawa, więc według mnie świetnym pomysłem jest właśnie kubek, bo kubków jak książek – nigdy za wiele. A można znaleźć naprawdę wiele fajnych motywów związanych z książkami, co zresztą widać;)


4. Kawa/herbata

Silnie wiążę się z kubkiem i piciem podczas czytania – herbata lub kawa. Ksiażkoholik takim dobrym trunkiem nie pogardzi... A to, że jest już spora kolekcja herbat – już nieważne. Warto połączyć to na przykład z zaparzaczem do herbaty.To zawsze zejdzie;)


5.Zakładka do książki

To mi się też wydaje oczywiste. Nie masz pomysłu jaką książkę kupić? Daj zakładkę - zawsze się przyda. A jeżeli to jeszcze będzie rękodzieło (szczególnie swoje) – cudownie i od serca.



6.Etui na książkę
Przez długi czas podchodziłam do tego sceptycznie, jednak nosząc książki w torebce między pracą, zajęciami i trzema miastami jednak oddziałuje na stan woluminu i przymierzam się do zrobienia sobie takiego... Co by choć trochę ochronić książkę...


7.Czytnik e-booków

Ale to jedynie w przypadku, w którym wiadomo, że osoba, której chcemy kupić prezent przymierza się do zakupu i mamy do przeznaczenia większą ilość pieniędzy do wydania. Ja z takiego prezentu bardzo się ucieszyłam. Może być też pakiet lub bon na ebooki lub audiobooki, dla ludzi lubiących te wersje książek.



8.Kocyk
Wiadomo, że książka, herbata i kocyk to cudowne połączenie, a milusi kocyk to zawsze będzie dobrym pomysłem. I jakim praktycznym... Ja mam bodajże trzy i uwielbiam wszystkie <3

9. Świeczki i woski zapachowe

Nie muszą to być świeczki od Yankee Candle czy Kringle Candle, które kosztują majątek (choć są cudowne) - mogą być te zwykłe za kilka złotych z Ikei czy jakiś drogerii. I tak robią cudowną atmosferę.

A Wy, z których prezentów byście się ucieszyli?
Co byście dodali to tej listy?

8 komentarzy:

  1. Ja chwilowo czuje przesyt ksiązkowymi prezentami - książek mam dość, zakładkę swoją mam (nie lubię mieć nadmiaru xD). Jedynie etui chyba bym przyjęła. Poza tym wolałabym chyba coś nie związanego z książkami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie życzę sobie dostać od Mikołaja czytnik e-booków. Idealne propozycje. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe propozycje, żadną bym nie pogardziła. Dodałabym jeszcze biżuterię z książkami np. kolczyki, zawieszki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytnik bardzo mi się marzy :D Kto wiem, może w tym roku dostanę:D Świetne propozycje prezentowe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie kubki są wspaniałymi prezentami! Z cytatami z książek czy ciekawymi wizerunkami postaci :). Ja zawsze taki przyjmę z chęcią. Spersonalizowane książkowe podstawki pod kubek też bym dodała - bardzo przyjemny prezent i przydatny, bo podstawki (a przynajmniej te tańsze) szybko się niszczą. Zestaw słodyczy czy innych przekąsek też jest dobrym pomysłem, jeśli się nie trafi na zawziętego wroga jedzenia przy książce ;). A, i jeszcze kalendarz związany z ulubionymi książkami też jest fajnym pomysłem na Święta!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dorzuciłabym jeszcze stojak na książkę - najlepiej taki z małą lampką <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)