sobota, 14 listopada 2015

"Warkocze. Przewodnik krok po kroku" Laura Arnesen, Marie Moesgaard






Tytuł: Warkocze. Przewodnik krok po kroku
Autor: Laura Arnesen, Marie Moesgaard
Wydawnictwo: Między Słowami
Ilość stron:  108
Ocena:







Warkocze uwielbiam od kiedy tylko pamiętam. Na początku plotła mi je Mama pod różnymi postaciami, w zależności od tego jakiej długości miałam wtedy włosy. Były te tradycyjne, dobierane, kłosy czy bardzo modne swego czasu cieniutkie warkoczyki ze wszystkich włosów na głowie. W międzyczasie sama nauczyłam się robienia warkoczy przy okazji przekazując tę sztukę młodszemu bratu. Teraz, gdy już jestem na studiach zobaczyłam książkę Warkocze. Przewodnik krok po kroku, w którejś z wrocławskich księgarni stwierdziłam, że muszę ją mieć, chociażby w celu usystematyzowania mojej warkoczowej wiedzy, a przy okazji z tej książki skorzystała także moja Mama, która też chętnie ćwiczy na mnie nowe sploty z tej książki.


Warkocze. Przewodnik krok po kroku to książka napisana przez dwie młode dziewczyny, które swoje warkoczowe inspiracje wrzucały na swoich profilach na portalach społecznościowych, aż w końcu postanowiły napisać książkę z instrukcjami krok po kroku. Dziewczyny pokazują różne rodzaje warkoczy – począwszy od najprostszych splotów, poprzez trochę trudniejsze, aż do skomplikowanych plecionych fryzur, a wśród nich są i takie na co dzień do szkoły, a także takie na bardziej uroczyste okazje…


Warkocze. Przewodnik krok po kroku jest napisana w naprawdę ciekawy i łatwy do zrozumienia opisując dokładnie co po kolei należy zrobić, żeby uzyskać dany efekt. Ważne dla mnie, jako wzrokowca, są także fotografie pokazujące poszczególne kroki i ruchy, a są one naprawdę piękne, obrazujące wszystko i bardzo pomocne. Nie ma w niej zbędnego tekstu, tak zwanego wodolejstwa, tylko po to, żeby zwiększyć ilość stron. Widać pasję, łatwość przekazania tego, jak wykonać dany splot. Niektóre fryzury przeznaczone są stricte dla długowłosych, choć ja z moimi włosami sięgającymi do połowy łopatek (więc są raczej średnie) potrafiłam wyczarować naprawdę sporo. 


Warkocze. Przewodnik krok po kroku jest świetnym poradnikiem i dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych miłośników warkoczy. Naprawdę wiele można się nauczyć… Skorzysta z niej i nastolatka, jak i dorosła, a także matka małych dam, które uwielbiają być czesane;) Naprawdę jest świetna i bardzo ją polecam;) 

2 komentarze:

  1. Prześliczne ❤ nigdy nie potrafiłam zrobić sobie ładnego warkocza, w podstawówce kolezanki mialy dużo zabawy zaplatajac mi wlosy w różne dziwne fryzury, żeby jakoś ich długość mogła zakrywac ich ilość :P do szkoły czesal (albo raczej probowal) mnie tata, więc można sb wyobrazić ile krzyku przy tym bylo :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzę o tym, by umieć w taki sposób zaplatać warkocze. Na pewno skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)