niedziela, 4 sierpnia 2013

Krucyfiks





Tytuł: Krucyfiks
Autor: Chris Carter
Wydawnictwo: Sonia Draga
Ilość stron: 424
Ocena: 5.5/6








Co powiecie na książkę, w której głównym wątkiem są zabójstwa? Ale dokonane przez seryjnego mordercę, który zostawia swoisty podpis? A co jeżeli okaże się, że być może być religijnym fanatykiem? Taką książkę postanowił stworzyć Chris Carter nadając jej tytuł Krucyfiks.

Bohaterem tej książki jest detektyw Robert Hunter, który od początku jest zaangażowany w sprawę owego mordercy, nazwanego przez media Krucyfiksem. Mimo że aresztowano i skazano na śmierć człowieka, który sam przyznał się do owych zabójstw, nasz detektyw od początku nie był pewny, czy to aby na pewno był on. A w okolicach pojawiają się nowe zwłoki idealnie pasujących do tych, do których przyznał się aresztowany. Czy to był ktoś wrobiony? Czy może to jakiś naśladowca? Czy Robert rozwiąże zagadkę?

Chris Carter
Krucyfiks jest jedną z tych siedemdziesięciu pięciu książek (!), które mój Ukochany podarował mi w ciągu cudownych, wspólnych 15 miesięcy razem. I jest jedną z tych, którą sam postanowił przeczytać, zanim mi ją podarował. Jego pozytywnych opinii nie było końca. Jednak dopiero teraz się za nią zabrałam. I uważam, że jest to jeden z najlepszych thrillerów, jakie w ogóle kiedykolwiek czytałam. Dlaczego? Otóż pierwszym czynnikiem jest nader ciekawy pomysł na fabułę, jak najbardziej wykorzystany przez autora – debiutanta (!), który akcję prowadzi tak, że czytelnik jest w stałym napięciu i z niecierpliwością oczekuje zaskakującego zakończenia. Muszę przyznać, że zupełnie nie tego się spodziewałam na końcu! Nie tego się domyślałam! Zwłaszcza interesujące było wykorzystanie tematu fanatyzmu religijnego, który przewija się w tej książce, a można domyślić się po tytule. Do tego, coś co przykuwa uwagę, to jakże ciekawe wykreowanie głównych bohaterów - detektywa Robert Hunter oraz jego partnera, z którym od niedawna pracuje. Ach, ta spostrzegawczość i dociekliwość, porównywalne z Sherlockiem Holmesem. Czyta przyjemność czytania i rozwiązywania zagadki!

Jeżeli szukasz thrillera z seryjnym zabójcą, ciekawą fabułą i zagadką, wciągającą i trzymającą w napięciu już od pierwszej strony – to Krucyfiks jest dla Ciebie! Polecam, bo naprawdę świetna książka!

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię thrillery, choć może niekoniecznie z seryjnymi zabójcami, ale całość prezentuje się bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, fabuła naprawdę intrygująca :-)
    Zapraszam do mnie: www.imperiumlektur.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę az 75 książek które dostałaś :-) Książka może być interesująca ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak książka jest znakomita. Jestem wybredny pod względem książek. Nie czytam tyle co mój skarb, ale jak już czytam to wymagam od książki. Ciekawa fabuła, bohaterowie, styl pisania, budowania napięcia, bohaterowie i zabójca. Co mnie przyciągnęło to tytuł. Znakomity! Mroczny i intrygujący. Tutaj nie tylko para detektywów jest fajnie skonstruowana i godna podziwu, ale i morderca, którego tozasamość jest ukryta do końca. Morderca, który przypomina tych znanych mi z filmów "Siedem", czy "Piła". Inteligentny, pomysłowy i rządny zemsty. Znakomity thriller, który zapada w pamięci. Coś dla prawdziwych smakoszy gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze, to gdy oglądam film, zazwyczaj wybieram thriller, ale książki innego rodzaju mają u mnie pierwszeństwo. Może pora złamać tę zasadę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam właśnie ostatnią część historii o detektywie Hunterze "The Death Sculptor" (no w sumie ostatnio wydano część 5, więc czytam przedostatnią) i jestem zachwycona! Niesamowita fabuła, mocne opisy i ciekawe postacie! Nic dodać nic ująć :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)