czwartek, 24 listopada 2011

Dom z papieru

Tytuł: Dom z papieru
Autor: Carlos Maria Dominguez
Wydawnictwo: Świat książki
Ilość stron: 112
Ocena: 5,5/6

Bluma Lennon zaczytana w tomiku poezji ginie pod kołami samochodu. Jej kolega dochodzi do wniosku, że książki są niebezpieczne, po czym przychodzi do niego przesyłka nadana z Urugwaju przez zmarła, a w niej znalazła się książka ulepiona cementem książka. Dzięki niej ów kolega wyrusza w podróż, której celem ma być znalezienie prawdziwego nadawcy. A poznaje zdumiewającą historię...

Pierwsza książka z serii kilku książek do pracy maturalnej (motyw książki w literaturze). Jest cieniutka, ale warta przeczytania. Zaskakująca. Pokazuje molom książkowym co książki mogą zrobić z ludzkim życiem:)
Taka lekka książka na jeden wieczór, ale na pewno zostanie w pamięci. Polecam!


Cytaty z książki

Ja się pieprzę z każdą książką, a jeżeli nie zostawiam na niej śladu, to znaczy, że nie mam orgazmu. (cytat,który rozśmieszył mnie do łez)
 Biblioteka jest bramą w czasie.
 Założyć bibliotekę to jak stworzyć życie.
Nic go nie ogranicza. Jest na łasce swoich pragnień. A czego chcą pragnienia? Jeśli pozwoli Pan na taką uwagę ... chcą odkryć własną granicę.”

6 komentarzy:

  1. Wysoka ocena i wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę musiała przeczytać. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widzę warto się zainteresować

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem molem ksiązkowym, nie da się ukryc, więc chętnie i ja sprawdze jak czyta się ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę się za nią porozglądac. Wygląda na prawdę sympatycznie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)